Presell Page - MojeOkolice.net


Skąd się bierze niedobór witaminy D?

Posted in Inne, Zdrowie i uroda by Igor12 on the August 7th, 2008

Jak donosi prasa naukowa w Ameryce coraz więcej amerykanów uskarża się z powodu braku witaminy D - jest to blisko połowa ludzkiej ludności. Badacze informują, że przyczyny są różne. Za krótki czas spędzany na słońcu, używanie filtrów UV albo wiek, to choćby niektóre z przyczyn. Aby temu zaradzić urozmaicając dzienną dietę o ryby oleiste i wyroby wzbogacane tą witaminą.
Brak witaminy D jest obecnie oceniany jako światowy problem o poważnych konsekwencjach zdrowotnych, jak informuje American Journal of Clinical Nutrition.Ponad połowa ludności na świecie jest zagrożona jej brakiem. Przyczyny są różne. Pigmentacja skóry, używanie filtrów UV, wiek, szerokość geograficzna, a nawet pora dnia czy roku, razem to ma ogromny wpływ na przemianę witaminy D przez nasz organizm. W posiłkach też nie dostarczamy jej w oczekiwanej ilości, gdyż jej naturalnym źródłem są przede wszystkim tłuste ryby oraz tran.
Witamina D, tak jak pozostałe witaminy, jest niezbędna do normalnego funkcjonowania człowieka. Jest syntetyzowana w skórze z udziałem promieni słonecznych lub dostarczana organizmowi w Jedzeniu. Wspomaga wchłanianie wapnia i fosforu, dlatego pomaga zachować w zdrowie kości, zęby i mięśnie. Jej brak doprowadza nie tylko do krzywicy u młodzieży oraz chorób kości u dorosłych, ale także przyczyniają się do wzrostu ryzyka zachorowań na cukrzycę 1 i 2 typu, raka oraz choroby układu sercowo-naczyniowego.
Jak można uzupełnić niedobory witaminy D?
Najlepszym ze sposobów jest wystawianie się na działanie promieni słonecznych. Krótko mówiąc spacery albo opalanie. Jednak w obecnych czasach samo obecność na słońcu może nie być wystarczające. Broniąc się przed szkodliwymi promieniami UV stosujemy zabezpieczenia ochronne. Te zmniejszają ilość promieni UV dobiegajacych do skóry, co niestety zmniejsza także produkcję witamin D. Z takiego względu jej ilość produkowana przez nasz organizm jest zbyt mała w stosunku do naszych oczekiwań. Dlatego warto dostarczać te witaminę w jedzeniu. Jest niewiele źródeł witaminy D w pokarmach. Przede wszystkim są w oleistych rybach jak łosoś, tuńczyk czy zwykła makrela. Niewielkie ilości tej witaminy mogą być w produktach nabiałowych oraz jajach. W zależności od jakości pasz jakimi karmione są zwierzęta. Jednak same ryby i nabiał to nadal mało. Stąd tak ważne jest, by spożywać produkty wzbogacane witaminą D, jak na przykład margaryny wysokogatunkowe. W tej chwili są one jednym z jej ważniejszych źródeł, bo spożycie 3-4 kromek chleba z margaryną zaspokaja od 30 do 40 procent dziennego niezbędnego zapotrzebowania na witaminę D.

Comments are closed.


projektowanie ogrodów poznań
wykonawstwo ogrodów poznań
www.zielone-ogrody.…
siemens
siemens
www.telefonia.info.…
Pozycjonowanie Kraków
Pozycjonowanie Kraków
www.popartstudio.co…
ręce precz od tybetu
ręce precz od tybetu tybet rece
www.simpleart.pl/re…
Perfumeria
Perfumeria
Perfumeria
Mieszkania Warszawa
Portal nieruchomości
mieszkania.nportal.…
Nauka jezykow obcych
angielski, niemiecki, francuski
www.jezyki.123inter…
Paweł Holik, Holas
Strona domowa Holasa
holas.pl
imprezy firmowe
imprezy firmowe
www.personalvision.…
Ogrzewanie
Branża Grzewcza
tcv.pl
pozycjonowanie strony
Pozycjonownie ? pikuÅ›
www.zoozool.pl/pozy…
Fryzury
Modne fryzury portal
www.modaifryzury.or…
tanie domeny
tanie domeny polskie
tanie domeny
Fotografia ślubna Warszawa
Fotografia ślubna w Warszawie.
www.whitehousefoto.…
kosmetyki naturalne
kosmetyki naturalne
www.natural-beauty.…
www.asynchronous-transfer-mode.tuptus.info - najnowsze informacje - EXPEKT - profesjonalne kursy komputerowe warszawa - Sprawd¼ oferte na Pozycjonowanie strony dzia³amy od 6 lat! - darmowe gry strategiczne - mp3 - Hale namiotowe - kino - www.portal-ubezpieczenia.zdx.pl 901 bramy startowe Klimatyzacja Warszawa bielizna czekoladki PÅ‚yta Warstwowa
Zamknij X